Szukaj na tym blogu

środa, 1 stycznia 2014

ŚLEDZIE W OLEJU

Robię je rzadko, bo tak duża ilość oleju na co dzień mi nie służy. Jednak raz, dwa razy w roku mam ochotę je zjeść i już:)
Tym razem postanowiłam trochę urozmaicić i spróbować dodatków. W ten sposób powstały dwie nowe wersje: słodko - pikantna i koperkowa.
Pisałam już o tym, jak wartościowe są śledzie. Dziś spróbuję Was zachęcić do używania octu jabłkowego:)

Ocet jabłkowy bardzo korzystnie wpływa na nasze zdrowie. Już w czasach starożytnych był stosowany jako lek. Wpływa na lepsze przyswajanie cukrów u chorych na cukrzycę typu 2, podnosi stężenie frakcji "dobrego" cholesterolu, poprawia samopoczucie u osób skarżących się na chroniczne zmęczenie, a także chorujących na choroby alergiczne, zapalenia stawów, dnę moczanową, grypę, pomaga w bólu gardła, łagodzi zgagę i leczy trądzikowe stany zapalne. No i wspomaga odchudzanie.


ŚLEDZIE SŁODKO-PIKANTNE



Składniki:
3 płaty solonego śledzia
1 cebula
2 łyżeczki węgierskiej ostrej papryki w proszku
5 łyżek octu jabłkowego
ok. pół szklanki oleju (ja zwykle używam oleju rzepakowego)

Śledzie namoczyć na kilka godzi w wodzie, aby nie były za słone. Wymoczone śledzie pokroić na kawałki: 2-3 cm.  Cebulę pokroić w kostkę. Do naczynia ułożyć warstwę śledzi, warstwę cebuli i posypać obficie papryką. Przekładać warstwy, ilość będzie różna w zależności od naczynia. Ja zwykle układam w litrowym słoiku. Kiedy ułożymy już wszystkie składniki, wlewamy ocet, a następnie olej - tyle, by zakrył wszystko. Odstawiamy na co najmniej 12 godzin w temperaturze pokojowej. Później chowamy do lodówki.

ŚLEDZIE Z KOPERKIEM



Składniki:
3 płaty śledzia solonego
1 cebula
3-4 łyżeczki świeżego pokrojonego koperku
5 łyżek octu jabłkowego
ok. pół szklanki oleju

Wszystko przygotowujemy tak samo, jak w poprzednim przepisie. Jedyną różnicą jest to, że zamiast papryki, posypujemy warstwy koperkiem. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz